torsdag 9 april 2009

Le mot världen, så kommer världen le mot dig.

Nu är det lov och det tackar vi gudarna för. Lite tråkigt dock att lovet sattes veckan efter många andra skolor där jag skulle viljat träffa folk. Hört att det är för att skidorterna vill tjäna mer pengar under en längre period, har aldrig tyckt speciellt bra om skidorter ändå.
Veckan har gått otroligt snabbt, inga läxor och inga prov.
Fick MVG på so provet, samhäll och jag är mer än nöjd. Efter att varit ganska missnöjd, hatar att känna att man kunnat göra bättre, till ett mvg. En fet guldstjärna på mig.
Jag åkte till Väla med Minette i tisdags, fick äntligen köpt konfirmationskläder. Inget märkvärdigt alls faktiskt, en enkel blus och accesoarer ska inhandlas.

Ingen träning på hela veckan eftersom halmstad haft lov blev det inställt. Därför hade vi eget ansvar att träna hemma, ut och springa, hoppa hopprep, you name it. Men jag har gjort mig själv väldans besviken faktiskt, inte en ända kväll kunde jag offra för en löprunda, skärpning.
Snart är det hallandsmästerskap, och det ryktas att Varberg, dom ansvariga, dragit sig ur?
Det var där allt planerats att hållas. Istället ska vi möta Hylte, som dessutom inte ens anmält ett lag i serien denna säsongen. Sounds wierd. Hoppas det med Varberg enbart är rykten eller ett skämt, för att möta Hylte känner jag mig inte pepp på.
Fått påskägg idag och mitt rum är översvämmat med godis. Har så jag klarar mig mer än denna veckan ut, perfekt. Hoppas att någon mer skola utomstående Laholm har lov nu så man kan komma härifrån och träffa andra. Jag och Johanna har äntligen kommit igång med våra planer, och för en gång skull tror jag det kommer genomföras. I måndags tog vi vårt fönuft tillfånga satte oss i parken, spela och sjöng. This is only the begining!

Neh, nu ska jag lägga mig och läsa sen sova. (Har läst fyra böcker denna månader, varav en på en dag. Jag beöver hjälp.)


Ha en trevlig påsk!
ps. hoppas alla förstår att "bloggfighten" inte var seriös, har fått en del frågor om vi verkligen mena det. Och nej, det gör vi inte. :) så. ds.

2 kommentarer: